(Segunda parte da nosa conversa có presidente da AGAL. Podes ler a primeira parte da entrevista premendo aqui)CARVALHO CALEROC: 2010 é o centenario do nacemento do primeiro Catedrático de Língua e Literatura galegas. Era este ó ano idóneo no que lle tiña que ser concedida á súa figura o Día das Letras Galegas?F: Sem dúvida, sim.
C: E a que atribúes a negativa da Real Academia Galega?F: Segundo Ferrín porque havia vinte pessoas mais para esse posto (risos). Nom sei se lestes umha entrevista que lhe fizérom em Tempos Novos, fizérom-lhe essa pergunta e ele comentava que como Carvalho Calero havia vinte mais. Segundo Ferrín é por isso, porque nom destaca bastante. Essa é a resposta oficial (risos).
C: E ti que pensas realmente por que é...
F: (risos) Nom, o que acontece é que é mui incómodo para eles. Ai tem que primar a valentia ou a covardia, e eu penso que primou a covardia. É dizer,
'como fazemos para dedicar um ano a umha pessoa que questiona o que nós defendemos?'. Mas a valentia precisamente é isso, ser capaz de dedicar um ano a essa pessoa, isso seria espetacular, falaria mui bem deles. Mas claro, isso nom todo o mundo é capaz de fazê-lo.
C: E que actividades estades a desenvolver vós para reivindicar a figura de Carvalho?F: Entre vários coletivos criamos um site (
carvalhocalero2010.net) onde estám os áudios, os videos, um par de entrevistas, um debate que saiu na TVG no ano 87 que é mui recomendável, um debate entre ele e Constantino Garcia que é espectacular. Tendes que vê-lo, porque ai vê-se realmente qual é a visom que cada um tem da lingua e até onde podemos chegar com cada umha dessas visons.
Despois de ler as dúas partes desta entrevista e de mirar o vídeo da TVG, tiro varias conclusións:
ResponderEliminar1) Este vídeo é moi recomendable para todos os galegos (sobretodo os derradeiros dous minutos, nos que concordo con todo o que din os tres participantes). Demostra que o galego é o que nos fai diferentes e ao mesmo tempo universais, e tamén que as actitudes máis retrógradas contra o noso non son algo novo, nin sequer debidas á procura pola vía legal da normalidade do idioma, levan asentadas moitas décadas baixo o mesmo discurso simplificador.
2) Galiza ten que declarar o portugués a súa lingua oficial, a carón do galego e do castelán, e integrarse na CPLP.
3) Con independencia de que norma ortográfica sexa empregada no futuro polas institucións e polo establishment literario, a nosa lingua pódese escribir de diversas maneiras, é un feito. Poden coexistir unha versión escrita de galego popular ou simplificado e unha versión standard internacional.
Concordo contigo, Vixía.
ResponderEliminarSuperafavor de criar esa rede social da que fala Fagim. Penso que o feito da lingua e do numero de falantes estar en declive vai axudar a criala, porque cada vez somos unha comunidade mais pequena na nosa terra e por tanto, podemos dicir que nos imos conhecer todos.
ResponderEliminarAcho que esa e a situacion existente en lugares como Gales ou Irlanda onde si existe unha verdadeira conciencia linguistica de falar gales ou gaelico. Mais temos que implicar tamen a moitos galegofalantes que pasan destes temas.
Achei moi interesante a iniciativa esa de 'musicar Carvalho Calero', que, ademais, debeu dar en primicia aqui, porque non encontro mais informacion na internet que a desta páxina! :)
ResponderEliminarCoido que dixo que o van anunciar o 25 de xullo, magnummare. Mais non estou seguro.
ResponderEliminarEsta entrevista com o Valentim Fagim é o texto mais lúcido e mais estimulante que li, desde há uns bons anos, sobre o galego e a situação linguística na Galiza.
ResponderEliminarParabéns e força!
Isto sim que é boa filosofia no favor da lingua !
ResponderEliminarUma impresom sobre video: Olho para a cara de Carvalho en 14m31 depois de ouvir as explicaçons de D Constantino que fornece desde 10m41. Poderia-se divagar-se sobre quem leva razom como se vem fazendo desde o ano da entrevista por diante, até hoje. Mas como aponta Valentim o que é realmente construtivo seria nom fazê-lo, em lugar de dividir-se haverà que buscar a maneira de unir-se no comum entre as duas visons. A discussom filogica nom nos pode avançar nenhures do que antes nom se chegue pola via da utilidade.
ResponderEliminar